lördag 15 november 2008

Sol!

Casa Guatemala

Sedan jag kom tillbaka fran min descanso i Flores och Semuc har vi haft sol precis alla dagar, och inget regn! Det har stallet ar sa otroligt vackert da vadret ar fint. Vi har faktiskt njutit av vadret och da vi haft ledig tid har vi solat och simmat en hel del, eller legat i hangmattan. Vadret har blivit lite svalare an da jag kom, kvallarna och natterna ar betydligt svalare och dagarna ar fortfaranade varma eller heta, sa det ar ganska perfekt… Man svettas inte mera pa natten och pa dagarna ar det fortfarande varmt. Ingen aning om temperaturen for ingen anvander termometrar har.

Denna vecka har jag jobbat med Chiquitos igen, for Aida som nu skoter dem ar pa descanso en vecka. Jag har sovit hela veckan i Casa de las Ninas med dem, vilket ar lite jobbigt ibland, igar vaknade Lily kl. 4 och krop in i min sang och efter det fick jag inte somn mera. Annors gar det bra, vi leker, simmar, laser bocker, ater, sover… Pa dagarna gar de i ¨Kinder¨, sa tidtabellen ar likadan som jag vanligtvis har. Jag borjar bli ganska van med att stiga upp kl. 5 (pa veckosluten lite senare), det kanns inte sa konstigt mera och jag har inte varit sa trott pa dagarna. Man blir val van med det mesta.

Jag ar ocksa ganska van vid mina myggbett som finns overallt pa mina ben och har igen loss i haret! Nastan alla barn har loss sa det ar nastan omojligt att inte fa dem. Igar hittade vi en stor kolibri-orm i matsalen och en dod ratta en av flickornas kladskap, hmm, ocksa helt vardagliga saker..

Pa lordagen gjorde vi en exkursion med alla barn och volontarer till ett stalle som heter Rio Frio. Vi promenerade ca1,5 h i otrolig hetta, genom fina landskap till ett stalle med friskt, svalt och helt genomskinligt vatten, otroligt fint. Stannade dar och svalkade oss hela dagen och sa promenerade vi tillbaka.

Soliga halsningar,

Karolina


Inga kommentarer: