måndag 15 september 2008

Nya aventyr

Jag har varit sjuk, i ca 4 dagar, med feber och magbesvar, darfor har jag inte skrivit pa en tid. Alla andra volontarer har ocksa varit sjuka, sa man har haft bra mentalt stod! Nu mar jag battre igen.
De senaste dagarna har vi jobbat med mera malning och sa har jag jobbat i restaurangen. Det har gatt riktigt bra att vara servitris pa spanska, jag fick t.o.m. tip igar sa maste ha forbattrat mina kunskaper sedan sommaren 2000 da jag jobbade pa Saltbodan...hmm
Det har kommit tva nya volontarer hit, bada fran Spanien. Ena kom for nagra dagar sedan och andra kom igar, bada verkar trevliga.
Idag firas Guatemalas nationaldag, sa det har varit mycket manskor har detta veckoslut. Manga kom hit for veckoslutet fran huvudstaden, vissa har "stuga" har. Massor med batar och en hel del festligheter, jag jobbade dock sa inget festande for mig. Annors har vi mest dodat tid har de senaste dagarna, tagit det lugnt da nar vi inte haft jobb. Inte sa mycket krafter efter att man varit sjuk. Otroligt varmt fortfarande, men de senaste dagarna har det kannts lite svalare pa kvallen, eller sa har jag bara vant mig.
Idag aker jag till Casa Guatemala och borjar mitt jobb pa barnhemmet och skolan. Baten kommer och hamtar oss 4-tiden, mig och Danielle fran USA. Blir spannade, vet inte exakt vad jag kommer att jobba med dar annu. Dar ar ca tjugo utlandska volontarer nu, manga fran Spanien och sedan fran Italien, England, Irland, Scotland, Canada, Tyskland, Frankrike, USA. Casa Guatemala ligger ca 20 min med bat harifran, mot kusten, den delen av Sjon heter El Golfete. Jag kommer antagligen inte att kunna ga pa internet dar sa far se nar jag uppdaterar bloggen nasta gang. Hoppas allt ar bra med er, massor med kramar fran stekheta Guatemala!

Inga kommentarer: